lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż nie do uniknięcia stały się zmiany w koncepcjach zarządzania firmami oraz ich pracownikami. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej misją jest zmultiplikowanie efektywności czynności produkcyjnych w danym przedsiębiorstwie. Jak nietrudno można zgadnąć, zamysł ten ma swoje korzenie w Kraju Kwitnącej Wiśni, znanej z szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z eliminowaniem wszystkich czynności wykonywanych w toku procesu produkcyjnego, a przy tym absolutnie niepotrzebnych. lean Priorytetowym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w wymiarze pracy zatrudnionych jak i używanych surowców. Wykorzystanie form działania lean management daje szansę uzyskania takich efektów, jak poprawa produktywności oraz jakości wyrobów. Także stosunki między pracownikami w przedsiębiorstwie z reguły poprawiają się. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co interesujące techniki z zakresu lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność dokonania weryfikacji, które elementy procesów są niepotrzebne dla firmy.